قدرت اندیشه

پیرمردی تنها در "مینه سوتا" زندگی می کرد. او می خواست مزرعه ی سیب زمینی اش راشخم بزند، اما این کار خیلی سختی بود.
تنها پسرش که می توانست به او کمک کند در زندان بود .
پیرمرد نامه ای برای پسرش نوشت و وضعیت را برای او توضیح داد: 
پسر عزیزم من حال خوشی ندارم، چون امسال نخواهم توانست سیب زمینی بکارم.
من نمی خواهم این مزرعه را از دست بدهم، چون مادرت همیشه زمان کاشت محصول را دوست داشت. من برای کار مزرعه خیلی پیر شده ام. اگر تو این جا بودی تمام مشکلات من حل می شد.
من می دانم که اگر تو اینجا بودی مزرعه را برای من شخم می زدی.

                                                                                                      امضا : دوستدار تو پدر

پیرمرد این تلگراف را دریافت کرد:
پدر، به خاطر خدا مزرعه را شخم نزن، من آن جا اسلحه پنهان کرده ام.

روز بعد  صبح  زود ۱۲  نفر از مأموران FBI و افسران پلیس محلی به مزرعه ی پیر مرد ریختند و تمام مزرعه را شخم زدند بدون این که اسلحه ای پیدا کنند.

پیرمرد بهت زده نامه ی دیگری به پسرش نوشت و از او پرسید که چه اتفاقی افتاده؟ 

پسرش پاسخ داد:
پدر برو و سیب زمینی هایت را بکار، این بهترین کاری بود که از این جا می توانستم برایت انجام بدهم .

هیچ مانعی در دنیا وجود ندارد. اگر شما از اعماق قلبتان تصمیم به انجام کاری بگیرید می توانید آن را انجام بدهید.
مانع اصلی ذهن ماست. 

نظرات 8 + ارسال نظر
salim سه‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 06:39 ب.ظ http://www.salimian.com

خجسته زادروز منجی عالم بشریت بر شما شادباش و مبارک باد
به امید آن روز که اشعه های طلایی صلح و دوستی در کنار آن یار سفر کرده همه گیتی را روشنایی بخشد.

~سحر~ سه‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:16 ب.ظ http://Saharam.Blogsky.com

چه تیز!!!!

هدا جمعه 9 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:04 ق.ظ http://dokhtarebarfi.blogsky.com

سلااااااااااااام
چه خبر؟!
خدا کنه همیشه دلا مملو از شادی و نشاط باشه :)
......
به امید اون روزهای خوب
منتظرتم :*

مونا جمعه 9 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:25 ق.ظ http://mona1361.blogfa.com/

سلام سحر جان
خوبی عزیزم نیستی کم پیدایی ؟؟؟!!!
گفتم یه سر بزنم یه عرض ادب کنم
من آپم وقت کردی منو خوشحال کن مرسی .

هوت هوتی جمعه 9 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 06:05 ب.ظ http://www.hoothooti.blogfa.com

سلام از مطالب قشنگیکه مینویسی خیلی خوشم اومد
اگه به من سر بزنی که خیلی خوشحال میشم

صادق چهارشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:38 ب.ظ http://sadeghl.blogfa.com

سلام گلم
_____*#######*
___*##########*
__*##############
__################
_##################_________*####*
__##################_____*##########
__##################___*#############
___#################*_###############
____#################################
______###########..سلام..###############
_______#############################
________###########################
__________### وبلاگ زیبایی داری..........######
___________####موفق و پیروز باشی.....#####
____________#### به منم سر بزن ######
_____________#################
______________###############
_______________###...بای...#####
________________##########
_________________########
__________________######
__________________####
__________________###
__________________#
بی دعوت سر زدم میبخشید خودم میدونم اما داشتم رد میشدم دیدم حیفه وبلاگ باین قشنگی رو بی نظر ول کنم رد شم برم گفتم هم بگم وبلاگ توپی داری هم دعوتت کنم یه سر بیای کلبه من شاید خوشت اومد بهمدیگه لینک کادو دادیم...بهرحال منتظرم سربزنی
مطالب جدیدی گذاشتم تو وبلاگم
از جمله عکس بهنوش بختیاری
عکسهای نیروهای عبدالمالک که در چابهر دستگیر شدند
و مطالب دیگر تا نبینی فایده نداره
دوستت صادق
خدانگهدار عزیزم[گل]

صادق شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:56 ب.ظ http://sadeghl.blogfa.com

سلام ممنون که اومدی این هدیه برای تو شعره
خدانگهدار عزیزم اما نمی شه باورم توی چشام نگاه بکن این لحظه های اخرم
اخه چطور دلم میاد چشماتو گریون ببینم میرم ولی اینو بدون چشم انتظارت می شینم
می رم ولی گریه نکن نزار از عشقت بمیرم شاید تو اوج بی کسی با عکست اروم بگیرم میرم ولی بدون یکی تو رو دوست داره یکی که از دوری تو سر به بیابون می زاره
خدانگهدار عزیزم
خدانگهدار عزیزم دارم میرم از این دیار اینجا کسی منو نخواست تو هم منو تنها بزار
اینجا غریب بودم ولی هیچکی نپرسید از کجام مسافرم باید برم گریه نکن خدا نخواست دوسم نداشتی اما من عادت کردم به بودنت ولی بدون نامردماتو رو ازم روبودنت میرم ولی بدون فقط دلیل بودنم بدون نامردی کردنات منو از اینجا روندنات
میرم ولی گریه نکن نزار از عشقت بمیرم شاید تو اوج بی کسی با عکست اروم بگیرم
میرم ولی بدون یکی خیلی تو رو دوست داره یکی که از دوری تو سر به بیابون می زاره خدانگهدار عزیزم
اهنگ وبلاگمه قشنگه
صادق
خدانگهدار عزیزم

پویا دوشنبه 9 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:24 ب.ظ http://paraantez.blogsky.com

سلام.
نکته بسیار زیبایی بود.
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد