خوش شانسی یا بدشانسی

                                خوش شانسی یا بدشانسی

 

در روزگار کهن پیرمرد روستازاده ای بود که یک پسر و یک اسب داشت. روزی اسب پیرمرد فرار کرد و همه ی همسایگان برای دل داری به خانه اش آمدند و گفتند:"عجب شانس بدی آوردی که اسبت فرار کرد!"
روستازاده ی پیر در جواب گفت:"از کجا می دانید که این از خوش شانسی من بوده یا بد شانسی ام؟"و همسایه ها با تعجب گفتند:"خب معلومه که این بد شانسیه!"

هنوز یک هفته از ماجرا نگذشته بود که اسب پیرمرد به همراه بیست اسب وحشی به خانه برگشت. این بار همسایه ها برای تبریک نزد پیرمرد آمدند:"عجب اقبال بلندی داشتی که اسبت به همراه بیست اسب دیگر به خانه برگشت!"
پیرمرد بار دیگر در جواب گفت:" از کجا می دانید که این از خوش شانسی من بوده یا بد شانسی ام؟"

فردای آن روز پسر پیرمرد حین سواری در میان اسب های وحشی زمین خورد و پایش شکست. همسایه ها بار دیگر آمدند:"عجب شانس بدی!"
و کشاورز پیر گفت:" از کجا می دانید که این از خوش شانسی من بوده یا بد شانسی ام؟"و چند تا از همسایه ها با عصبانیت گفتند:"خب معلومه که از بد شانسی تو بوده پیرمرد کودن!"

چند روز بعد نیروهای دولتی برای سربازگیری از راه رسیدند و تمام جوانان سالم را برای جنگ در سرزمینی دوردست با خود بردند. پسر کشاورز پیر به خاطر پای شکسته اش از اعزام معاف شد. همسایه ها برای تبریک بار دیگر به خانه ی پیرمرد رفتند:"عجب شانسی آوردی که پسرت معاف شد!"
و کشاورز پیر گفت:" از کجا می دانید که ...؟"

بر گرفته از کتاب آخرین راز شاد زیستن ( پیرو قلب خود باشید)نوشته ی: اندرو متیوس

نظرات 5 + ارسال نظر
هدا دوشنبه 30 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:49 ق.ظ http://dokhtarebarfi.blogsky.com

*#######*
___*##########*
__*##############
__################
_##################_________*####*
__##################_____*##########
__##################___*#############
___#################*_###############
____#################################
______###########..سلام..###############
_______#############################
________###########################
__________### آپ کردم بیایی هااااااااا.....######
___________####موفق و پیروز باشی.....#####
____________###################
_____________#################
______________###############
_______________###.منتظرتم.#####
________________##########
_________________########
__________________######
__________________####
__________________###
†دختر برفی†_________#

احسان پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:48 ق.ظ http://man-emrooz.blogfa.com

سلام
میشه گفت اولین وبی هستی که میبینم درباره ناامیدی ننوشتی و در واقع همه رو تشویق به شادزیستن و امید میکنی برات آرزوی موفقیت میکنم . سبز باشی

دختر برفی جمعه 4 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:15 ب.ظ http://dokhtarebarfi.blogsky.com

سلام سحر خانووووومی
خوبی گلم؟!
خوش میگذره :)
داستانتو خوندم واقعا قشنگ بود... آره معلوم نیست خوش شانسیه یا بد شانسی تا وقتی که همه چیز معلوم بشه :)
من دوباره آپم عزیزم

منتظرتم گلم
روزات برفی

دوباره منم چهارشنبه 9 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:32 ب.ظ http://dokhtarebarfi.blogsky.com

´´´´´´´´´´´´´,;****,´´´´
´´´´´´´´´´´´,*¨¨,“¨¨*,´´´
´´´´´´´´´´´,**¨¨¨@“;“;;-…
´´´´´´´´´-,¨**¨¨¨¨“)““-““““
´´´´´´´´//,***¨¨¨¨*
´´´´´´´(,(**/*“¨““¨¨*
´´´´´´((,*/*;);*)¨¨¨¨*
´´´´´((,**)*/**/¨¨¨”¨*
´´´´,(,****.:)*¨¨¨¨¨¨*
´´´((,*****)¨¨¨¨¨¨¨*
´´,(,***/*)¨*¨¨¨¨,¨*
´´,***/*)¨*¨¨,¨*
´)*/*)*)*¨¨*
/**)**¨¨“))
*/*¨¨¨¨,...)!))!).....,(
“,¨¨¨¨_)--“--“------/_.
سلام،،،آپ کردم[بوسه]

سحر یکشنبه 13 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:22 ق.ظ http://saharweb.blogspot.com

سلام... این دومین باریه که به وبلاگت سر میزنم! داستان جالبی نقل کردی! با اینکه من خرافاتی نیستم اما به شانش خیلی اعتقاد دارم چون هیچ کس را مثل خودم بد شانس نمی دانم! وقتی داشتن شانس را تقسیم میکردن من کجا بودم؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد